Heinsuon kuntoportaat ovat valmistuneet

Kategoria: Liikunta
Takaisin

Uudet kuntoportaat ovat valmistuneet Heinsuon Urheilukeskukseen (os. Tiilijärventie 9, Hollola).

Portaat sijoittuvat Hollolan jäähallin nurkalta ylös uimahallilta tulevalle kävelytielle. Portaita on yhteensä 65 kappaletta. Portaat ovat vapaasti kaikkien käytettävissä kunnon kohentamiseen.

Porrastreeni on suosittu treenimuoto, jota voi käydä treenaamassa yksin tai yhdessä. Porrastreenistä on paljon hyötyjä ja se kohottaa esimerkiksi kestävyys- ja lihaskuntoa. 

Miten kannattaa lähteä liikkeelle? 

Ensimmäisellä kerralla kannattaa ottaa kevyesti, koska portaissa jalat ja keho joutuvat uudenlaiselle rasitukselle. Liian kova harjoitus ensimmäisellä kerralla voi saada pohjelihakset jumiin jopa viikon ajaksi. Kannattaa käydä ensin tutustumassa portaisiin rauhassa ja tehdä ensimmäisellä kerralla esimerkiksi tehokas 20-30 min porraskävely ja katsoa miten lihakset reagoivat porraskävelyyn.

Porrastreeneihin kannattaa varata aikaa sen verran, minkä itse haluaa. Voi tehdä pidempää kevyttä treeniä tai lyhyempää rankempaa treeniä. Tehokkaan intervallitreenin tekee portaissa jo puolessa tunnissa, aloittelijalle riittää 20 minuuttia. Toisin kuin tavallisessa juoksussa, portaissa keho saa uudenlaista ärsykettä, joten kuntokin kehittyy nopeammin.

Porrastreenivideo 

Käy tutustumassa uuteen kuntoilupaikkaan, ihastu ja lähde liikkeelle! 

Julkaistu: 02.10.2019 12.44