Kerrotaan Hollolan tarinaa

Kategoria: Muut uutiset
Takaisin

Jos jokin on suomalaista, niin miete, että mitäköhän nuo meistä ajattelee. No, mitäköhän Hollolasta ajatellaan? Jotain ajatellaan joka tapauksessa, niin lähdettiin sitten kertomaan sitä oikeaa tarinaa. Missä Hollola on, miten hyvä täällä on asua ja miten kivat ulkoilumaastot täällä onkaan. Kerrotaan, miten tänne pääsee vikkelästi pääkaupunkiseudultakin.  ”Hollola rules!”, mainittiin juuri päätyneessä asumisviihtyvyyttä kartoittaneessa kyselyssä. Mielikuvia voi ohjailla – sitä juuri on aloittamamme brändin kirkastustyö.

Mikä ihmeen brändi?

Alkuperä sanalle "brand" juontaa karjankasvattajien tarpeeseen merkitä polttomerkein oma karjansa. Sana on juurtunut markkinoinnin määreeksi, jolla tarkoitetaan tuotetta, jonka pyrkimyksenä on erottautua kilpailijoista. Myös kunnalla on brändi. Brändiin liittyy niin rationaalisia, järkisyihin perustuvia kuin emotionaalisiakin, tunnesidonnaisia tekijöitä. Näiden avulla brändi voi erottautua muista.

Hyvä brändi on kiteytys parhaista pito- ja vetovoimatekijöistä, niistä positiivisista asioista, joita kunnan nimi tuo ihmisen mieleen. Kuntalaiset, työntekijät ja sidosryhmät kutsutaan mukaan tiiviiseen vuoropuheluun kertomaan Hollolan bränditarinaa.

Brändin rakennusosia ovat vuorovaikutteiset työpajat, joihin kootaan erilaisia hollolaisia keskustelemaan siitä, miksi Hollolassa on hyvä asua ja elää. Rakennusmateriaalina toimii myös kaikille kuntalaisille suunnattu verkkokysely. Kyselyyn pääset tämän linkin kautta.

Yksi kunta – yksi ilme

Brändin ohjauksessa onnistuminen edellyttää yhtenäisen brändi-ilmeen ylläpitämistä. Saamme viestin paremmin ja kustannustehokkaammin perille, kun viestintä on kaikilla toimijoilla yhdenmukaista. Tätä tukemaan brändityö dokumentoidaan napakkaan brändikäsikirjaan, josta tulee käytännönläheinen työkalu brändin hallintaan ja johtamiseen. Brändikäsikirja tiivistää sen, miltä kuntamme näyttää ja kuulostaa – se kertoo brändimme tarinan, äänensävyn ja visuaalisen linjan.

 Brändityö tehdään yhteistyössä kilpailutuksen kautta valitun mainostoimisto KMG Turun kanssa. KMG on tehnyt työtä muun muassa Vantaan Aviapoliksen, Turun Kirstinpuiston sekä Kaarinan ja Raision paikkabrändien uudistamisen parissa. Tarjouspyynnön mukaisten brändikäsikirjan, visuaalisen ilmeen ja logon valmistumisajankohta on loppusyksystä. Uusi markkinointimateriaali otetaan käyttöön vuodenvaihteen tietämissä. 

Brändin kirkastaminen, kunnan pito- ja vetovoimatekijöiden esiin nostaminen on sijoitus kunnan tulevaisuuteen. Rakennetaan me kuntamme brändi yhdessä!

Julkaistu: 21.08.2019 09.40