Kiireetöntä hammashoitoa siirretään myöhempään ajankohtaan

Kategoria:
Takaisin

Koronaepidemiasta johtuen hyvinvointiyhtymän kiireetöntä hammashoitoa siirretään myöhempään ajankohtaan. Kaikkiin yhtymän hammashoidon ajanvarausasiakkaisiin otetaan yhteyttä ja sovitaan hoidon jatkosta. Asiakkaalle ilmoitetaan, jos varattu aika peruuntuu.

Asiakkaan tulee itse siirtää ajanvarausta, jos hänellä on hengitystieoireita tai kuumetta, hänellä todetaan tai epäillään koronainfektiota tai hän on karanteenissa tai on ollut lähikontaktissa karanteenissa olevan henkilön kanssa.

Puolikiireellistä ja kiireellistä hoitoa annetaan ainoastaan ajanvarauksella

Aluekohtainen ajanvaraus- ja neuvontapuhelin palvelee asiakkaita arkipäivisin klo 8-15, muina aikoina tulee soittaa numeroon 116117. Puhelimessa arvioidaan kiireellisyys ja asiakas saa tarvittavat ohjeet jatkosta. Alueelliset ajanvaraus- ja neuvontapuhelimet:

Pohjoinen alue (Asikkala, Hartola, Padasjoki) p. 03-880 2842

Itäinen alue (Iitti ja Nastola) p. 03-819 4160

Läntinen alue (Hollola ja Kärkölä) p. 03-880 2250

Lahden alue p. 03- 818 4911

Eteläinen alue (Myrskylä, Orimattila, Pukkila) p. 03-819 4280

Myös chat-palvelu on käytössä yhtymän verkkosivuilla osoitteessa www.phhyky.fi.

Etävastaanotot otetaan vaiheittain käyttöön

Hammashoidossa otetaan vaiheittain käyttöön suuhygienistien ja hammaslääkäreiden etävastaanotot, joissa asiakkaan kanssa keskustellaan puhelimen tai tietokoneen välityksellä. Videoyhteyttä varten asiakas tarvitsee sähköpostiosoitteen ja nettiyhteyden.

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä tarjoaa erikoissairaanhoidon, sosiaali- ja perusterveydenhuollon sekä ympäristöterveydenhuollon palveluja Päijät-Hämeessä. Edistämme alueemme asukkaiden terveyttä, hyvinvointia ja toimintakykyä ihmisestä välittäen, yhdessä tehden ja rohkeasti uudistuen.

www.phhyky.fi

Julkaistu: 03.04.2020 11.54