Lahden Terveyskioskin palveluja saa jatkossa terveysasemilta ja Palvelutorilta

Kategoria:
Takaisin

Lahden Terveyskioskin toiminta nykymuodossaan päättyy 20. kesäkuuta. Sairaanhoidolliset toimenpiteet hoidetaan jatkossa terveysasemilla. Avosairaanhoidon ohjaus- ja neuvontapalvelua jatketaan Palvelutorilla sen avautuessa.

phhyky logo

Palvelutorilla on myös mahdollista toteuttaa erilaisia teemapäiviä ja tapahtumia. Harjukadun eli Lahden kaupunginsairaalan remontoidut tilat puolestaan soveltuvat hyvin korvaamaan terveyskioskia: tiloissa voidaan järjestää muun muassa ajanvarauksetonta vastaanottoa ja rokotuksia influenssa-aikana.

Lisää sähköisiä terveyspalveluja

Sairaanhoitajan vastaanotolle on mahdollista varata aika sähköisesti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Ajan voi nyt varata lääkepistoksia varten, ompeleiden poistoon, korvahuuhteluun ja keinonivelleikkausta edeltävään tarkastukseen. Jatkossa sähköiset ajanvarauspalvelut laajenevat muihinkin terveydenhuollon palveluihin, kuten lääkärin vastaanotoille.

Toukokuun alussa on lisäksi otettu käyttöön terveyspalvelujen chat-palvelu, joka on avoinna arkisin 8-15. Muiden palveluiden ollessa suljettuna netissä voi täyttää yhteydenottolomakkeen, jolla voi kysyä neuvoa palveluista.

Yhtymän verkkosivuilla voi myös tehdä sähköisen terveystarkastuksen ja oirearvioita, jotka opastavat hoidossa.

Lisätietoja:
Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä
tulosyksikköpäällikkö Kimmo Kuosmanen, 050 539 1648

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä tarjoaa erikoissairaanhoidon, sosiaali- ja perusterveydenhuollon sekä ympäristöterveydenhuollon palveluja Päijät-Hämeessä. Edistämme alueemme asukkaiden terveyttä, hyvinvointia ja toimintakykyä ihmisestä välittäen, yhdessä tehden ja rohkeasti uudistuen.

www.phhyky.fi

Julkaistu: 19.05.2019 12.45