Vielä ehdit vaikuttamaan Hollolan brändiin 10.10.2019 - Tule mukaan!

Kategoria:
Takaisin

Hollola on ”kaunis kunta; mahtava kunta; kylä, jossa on perinteitä; auttavainen ja kotoisa; hurjaluontoinen ja hyvällä tavalla vanhanaikainen; jännä; maalla melkein kaupungissa” – tässä muutamia mainintoja, kun brändityöhön liittyneessä nettikyselyssä pyydettiin kuvailemaan lyhyesti Hollolaa. Näitä tuloksia käytetään kunnan brändiuudistuksen pohjana.

Brändi

Jos Hollola olisi ihminen, se olisi vastaajien mielestä aktiivinen, kunniallinen ja empaattinen. Hollola tuntuu vastaajista pehmeältä ja pyöreältä. Kysyttäessä hollolalaisuutta parhaiten kuvaavaa hahmoa, kärkeen nousivat salaviisaat Muumi-mamma ja Nalle Puh.

Kysyttäessä Hollolaa kuvaavaa väriä, yli puolet valitsi vihreän sävyn. Myös sinisen sävyt olivat suosittuja ja keltainen. Joku mainitsi, että tulee mieleen keltaiset viljapellot ja siniset järvet, joten keltainen ja sininen yhdistettynä ovat vihreä, jota luonto toistaa.

Vastauksien vapaassa sanassa korostuivat luonnonläheisyys ja rauhallisuus. Samat asiat olivat kärjessä kesällä, kun kysyttiin asumisviihtyvyydestä. Hollolaa pidetään kauniina ja mukavana maalaiskuntana, jossa luonto on lähellä ja jossa on turvallista ja rauhallista asua.

Hollola kirkastaa brändiään osallistaen työhön kuntalaisia, niin yrityksiä kuin yksilöitäkin. Elo-syyskuun vaihteessa avoinna olleeseen nettikyselyyn vastasi lähes 200 henkilöä. Heistä 80 % ilmoitti asuvansa Hollolassa, 15 % Lahden seudulla ja 5 % muualla Suomessa.

Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille. Kyselyyn liittynyt arvonta on suoritettu ja onnen suosikit on kontaktoitu henkilökohtaisesti. Seuraava vaihe on brändin tyylisuuntien esittely Hollolan Prisman tiloissa, apteekin edustalla torstaina 10.10. klo 11.00 – 17.00. Tervetuloa fiilistelemään brändin tyylisuuntien parissa.

Pop Up mainostoimisto - Brändimainos

Lisätietoja erityisasiantuntija Tuula Nurminen, tuula.nurminen@hollola.fi, 044 7801 183

Julkaistu: 25.09.2019 15.03